Actueel beleidsplan

Doelstelling stichting

Het verzorgen, verlenen en/of financieren van gezondheids- en welzijnszorg (om niet, dan wel met beperkte eigen bijdrage) voor minder bedeelden casu quo financieel zwakkere personen met name op het gebied van energetische behandelingen, onder andere gebaseerd op de Jin Shin Jyutsu en aanverwante technieken (zie Statuten).

Actueel beleid

Is gericht op het werven van fondsen teneinde onderzoeken te financieren met als doelstelling gefundeerd bewijsmateriaal te leveren aangaande de werkzaamheid/effectiviteit van energetische behandelingen bij fysieke klachten. Dergelijke onderbouwing (tastbaar maken van de effectiviteit) zal hopelijk leiden tot het vergroten en overdragen van kennis en zodoende het opleiden van meer behandelaars. Met als uiteindelijk doel het doelgericht ondersteunen en completeren van medische behandelingen middels niet-invasieve, energetische behandelingen. Deze denkwijze steunt op een holistische visie die ervan uitgaat dat lichaam en geest in staat zijn elkaar te beïnvloeden. Voormalige doelstelling van de stichting was om energetische behandelingen kosteloos beschikbaar te stellen aan minder bedeelden. De stichting is echter van mening dat nader onderzoek in zake de werkzaamheid en doeltreffendheid van de behandelingen waardevoller is in eerste lijn. Vandaar deze overstap in beleid.

Werkzaamheden

Er zijn door de stichting reeds verschillende onderzoeken verricht om de werkzaamheid van energetische behandelingen inzichtelijk oftewel “tastbaar” te maken. Deze waren tot nu toe redelijk makkelijk uitvoerbaar en betaalbaar, maar echter niet echt wetenschappelijk. Deze werden dan ook op eigen initiatief maar met behulp van verschillende instanties uitgevoerd. De testresultaten die hieruit zijn gekomen alsmede de ervaringen van patiënten die al jaren deze behandelingen ondergaan, zijn van dien (positieve) aard dat we er zeer veel vertrouwen in hebben en het noodzakelijk achten in samenwerking met professionele partijen de impact van energetische behandelingen wetenschappelijk te laten onderzoeken en vastleggen. Dergelijke onderzoeken zijn helaas zeer kostbaar. Vandaar dat we hiervoor fondsen willen gaan werven.

Reeds uitgevoerde niet-wetenschappelijke onderzoeken:
– Magnetisme metingen in een kooi van Faraday
– Warmtemeting, mbv warmtecamera temperatuurverschillen meten bij blokkades in het lichaam
– Archief persoonlijke bevindingen patiënten
– Overdracht energie meting
– Reactie van gistcellen op energetische behandelingen met als doel de groei van deze cellen tegen te gaan. Dit onderzoek is 2 maal uitgevoerd op de campus van Chemelot.

Reeds uitgevoerde wetenschappelijke (voor) onderzoeken:
Aan de Kaunas University of Technology in Litouwen

Onder leiding van:
professor Valentinas Snitka

De resultaten hiervan zijn in bijlage bijgesloten. Deze professor en universiteit zijn zo onder de indruk van de resultaten dat ze hebben aangegeven graag verder onderzoek te willen uitvoeren. Ze hebben zelfs aangegeven dit onderzoek en de resultaten hiervan te willen publiceren in wetenschappelijke bladen.

De onderzoeken die werden gedaan zijn uitgevoerd op kankercellen van de lever van muizen en vergeleken met gezonde baarmoedercellen van Chinese hamsters gedurende 3 dagen. Beide cellen werden 2 maal daags energetisch behandeld.

Fondsenwerving

Via persoonlijke bezoeken van de bestuursleden en/of vrijwilligers cq “ambassadeurs” aan firma’s en personen teneinde de stichting voor te stellen en een donatie te bekomen.

Beheer fondsen en vermogen

Het bestuur (3 personen) van de stichting (met name de penningmeester) beheert de fondsen van bankrekeningnummer bij de ING bank tnv “stichting de energiebron”

Besteding fondsen en vermogen

Beschikbare gelden zullen enkel gebruikt worden om wetenschappelijke onderzoeken te bekostigen en zal nooit ten deel vallen aan bestuur van de stichting.

Activiteitenkalender

Juni 2021: voortzetting en uitbreiding onderzoek frequentiemeting (nieuwe, nauwkeurigere antenne)

2021: gesprekken en samenwerking met diverse artsen en experts tbv onderzoek en wetenschappelijke begeleiding 2021: wetenschappelijke publicatie universiteit Litouwen

Dec 2020: laatste onderzoek universiteit Litouwen

September 2020: voortzetting cellenonderzoek

Juni 2020: voortzetting voorgaande onderzoeken

Feb 2020: herhaling van eerste onderzoek(augustus 2019) om te voorkomen dat eea als toevalstreffer zou worden gezien. Procedure volledig gefilmd. Net zoals interview met professor.

Augustus 2019: op uitnodiging van professor Snitka afgereisd naar Litouwen om daar een eerste onderzoek uit te voeren.

2018: 2de onderzoek op faculteit Chemelot (gistcellen)

2017: Frequentiemeting kooi van Faraday

2016: Warmtemetingen

2015: 1ste onderzoek bij Chemelot mbv gistcellen (groei tegengaan)