Complementaire zorg
voor iedereen.

In 2011 werd stichting De energiebron opgezet vanuit de overtuiging dat alternatieve geneeskunde een plek verdient naast de reguliere medische zorg bij de behandeling van ziektes. Sinds 2021 hebben wij de ANBI-status.

Stichting De energiebron heeft als hoofdtaak het bieden van financiële ondersteuning van activiteiten die bijdragen aan de erkenning van energetische therapie. Wij ondersteunen op twee vlakken; enerzijds door het ondersteunen van degelijke studies naar het effect van energetische therapie, anderzijds door patiënten te ondersteunen die meelopen in dergelijk onderzoek;

Studies: we ondersteunen wetenschappelijk onderzoek naar alternatieve geneeswijzen, zoals o.a. energetische therapie.

Patiënten: we ondersteunen patiënten financieel die een van onze onderzoekstrajecten doorlopen en zelf niet in staat zijn om de behandelingen deels of volledig te betalen.

Naast deze hoofdtaak zet de stichting zich tevens m.b.t. het verstrekken van informatie omtrent de wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van alternatieve geneeskunde.  Zo biedt de stichting een platform aan initiatiefnemers om hun onderzoek te presenteren aan potentiële sponsoren.

U kunt ons zowel zakelijk als particulier steunen middels een donatie. Voor vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Waarom deze stichting?

Langdurige medische trajecten van ernstige ziekten zoals kanker zijn in de regel erg impactvol. Zowel mentaal als fysiek. Ondanks de opkomst van integrale geneeskunde wordt in de reguliere zorg nog altijd voornamelijk gekeken naar het ziektebeeld los van de mens en zijn of haar totale gesteldheid. Laat staan dat er gekeken wordt naar de energetische gesteldheid.

Energetische therapie staat misschien bekend als alternatieve geneeskunde, maar deze energetische geneeskunde bestaat al duizenden jaren langer dan de moderne wetenschappelijke geneeskunde. Toch wordt er vanuit de moderne reguliere zorg nog minimaal gekeken naar energetische therapievormen als complementaire behandeling. Hier moet verandering in komen.

Uitgaande van de filosofie dat alles energie is, bestaan wij als mens uit energie en is een ziekte ook een bepaalde energie. Energie die met de juiste inzet positief te beïnvloeden is. Dan is te spreken van herstel en/of verbetering van de kwaliteit van leven. Wij zijn overtuigd van de kracht van niet-invasieve energetische therapie als aanvulling op de medische zorg en zetten ons in om hier erkenning voor te krijgen.

Wij streven naar een complementaire aanpak tussen de medische en energetische zorg waarbij er holistisch gekeken wordt naar een ziektebeeld. Niet alleen naar een specifieke pijnklacht of ziekte, ook naar de onderliggende energetische verstoring. Wij zijn ervan overtuigd dat patiënten hiermee een betere behandeling kunnen krijgen voor hun klacht.

Het toegankelijk maken van alternatieve therapie als aanvulling op een medisch traject dient serieus genomen te worden, hier is (wetenschappelijk) onderzoek voor nodig. Gedegen en langdurig onderzoek om aan te tonen dat een gecombineerde inzet van medische en alternatieve behandelingen de toekomst is.

De inspanningen van stichting De energiebron richten zich dan ook op het ondersteunen van gedegen (wetenschappelijk) onderbouwde onderzoeken die de resultaten van alternatieve therapie aantonen.

Enerzijds door therapeuten, artsen en onderzoekers financieel te ondersteunen, anderzijds door patiënten financieel te ondersteunen die meelopen in een studie. Kortom wij hebben als doel het bieden van financiële middelen om onderzoek te kunnen doen naar de impact van energetische behandelingen zodat deze een vaste plek kunnen krijgen in medische trajecten.

Actueel beleidsplan stichting De energiebron.

Balans & Staat van Baten en Lasten 2020.

Balans & Staat van Baten en Lasten 2021.

Publicatie ANBI – Formulier 2022.

Jaarrekening 2022

Publicatie ANBI – Formulier 2023.

Jaarrekening 2023.

Het team van stichting De energiebron bestaat uit:
– Mona Kunkels, voorzitter
– Pieter Arends, secretaris en penningmeester

Beloningsbeleid: geen enkel bestuurslid krijgt op enigerlei vorm/wijze een beloning voor zijn of haar werkzaamheden t.b.v. de stichting.

Bankgegevens stichting De energiebron
IBAN: NL07INGB0674564278 t.n.v. stichting De energiebron